lördag 18 maj 2013

Nya nomineringar till förbundsstyrelsen

Kongressens andra dag inleddes med en presentation av kandidaterna till förbundsstyrelsen. Tre helt nya nomineringar tillkom under gårdagen: Wiktor Södersten, Ingela Lekfalk och Eira Alanko.


Wiktor Södersten, medlem i RFSU Stockholm sedan 2004:
- Jag brinner för RFSU som en folkrörelse. Vi kan göra mer genom att vända oss utåt och fylla ett stort behov ute i samhället. Jag vill jobba både med medlemsutveckling och sexualforskning och expertis kring bdsmf-frågor.

Ingela Lekfalk, ordförande RFSU Luleå:
- Jag tänker att jag kan tillföra hur man kan jobba i lokal föreningar med att få till förändringar. Det går att trycka på och få en förändring i hela Sverige. Det är också viktigt att vi är en folkrörelse och att alla känner att de kan identifiera sig med RFSU. 

Eira Alanko, aktiv i RFSU Dalarna, barnmorska:
- Jag vill synliggöra att RFSU är en medlemsorganisation. Jag anser att medlemmar bör väljas in som kan representera hela landet. Jag bor på landsbygden och tror att RFSU har mycket att ge och få av personer där.




Inga kommentarer: