måndag 9 december 2013

Vilken galen och fantastisk dag!




Nu är Musikhjälpen igång och stämningen på plats här i Göteborg är helt fantastisk. Snart är jag helt slut, men jag är samtidigt peppad och tacksam över att få vara med och bidra till Musikhjälpens insamling.

Tillsammans med RFSU:s pressansvariga, Josefin Morge, har jag varit igång sedan tidigt i morse och jag har hunnit att vara med i P3 Nyheter, vi har hälsat på i garn- och hantverksbutiken Knit & Purl, blivit intervjuad i Musikguiden, jag har pratat med SVT i direktsändning och framför allt varit med och presenterat temat för Musikhjälpens insamlingstema. Det var häftigt!

Det är lite galet att vara här. Vilken aktivitet runt buren! Samtidigt är det så hemtamt. Frågor om mödradödlighet är ju frågor som jag brinner för och nu får jag vara i Göteborg, min gamla hemstad och prata om det.

Imorgon är det nya tag och då är min medverkan i Musikhjälpen längre och mer koncentrerad än ikväll. Jag hoppas att det finns utrymme att svara på fler frågor och att gå mer in på djupet om vad det faktiskt handlar om när vi säger att tjejer ska ha rätt att överleva sin graviditet.

Nu tackar jag för idag. Imorgon kommer ett nytt inlägg från min medverkan och upplevelser i samband med Musikhjälpen i fina härliga Göteborg.

Här kan du följa allt som händer i Musikhjälpen

Läs mer om hur du kan bidra

/Kristina Castell

Inga kommentarer: